להזמנות חייגו 0544828213
טיולי נכים

קוסטה ריקה ינואר 2025

טיול מונגש לקוסטה ריקה

קוסטה ריקה היא מקום עשיר בחיים, אקזוטי ומגוון ביולוגי, יערות הגשם השופעים שלה והצבע הירוק השולט על כל גווניו הם רק היבט אחד במורשת הטבעית של קוסטה ריקה יש לה גם חופים זהובים, ג'ונגלים עבותים ורכסי הרים משובצים בהרי געש פעילים ורדומים.

המיקום של קוסטה ריקה בין צפון ודרום אמריקה ובין האוקיאנוס השקט לאוקיאנוס האטלנטי לים הקאריבי הופך אותה למסדרון ביולוגי ולכן יש בה מגוון מדהים של צמחייה וחיות בר המרוכזים על שטח קטן יחסית.

מעבר לטבע המרהיב גם תושביה של קוסטה ריקה הקוסטריקאנים הידועים בשמם טיקוס, הם בדרך כלל אנשים עדינים, נמרצים, ידידותיים, משכילים, מנומסים ואדיבים.

קוסטה ריקה היא הראשונה ממדינות אמריקה שהחליטה לוותר על הצבא ולהצהיר שהיא רוצה להתרכז ברווחת תושביה ובשמירה על הסביבה.

התושבים מקבלים בסבר פנים יפות את כל התיירים הרבים שמגיעים למדינה היפה שלהם. כדי לשמור על אוצרות הטבע שלה מפני התיירות הגואה במדינה, מועצת התיירות של קוסטה ריקה יצרה תוכנית הסמכה לחברות תיירות שמכבדות את הטבע והאנשים מטמיעות ערכים תרבותיים וחברתיים כדי לשמור וכאלו שלא ) Sustainable CST Certification Tourism), אנחנו כמובן בחרנו את השירותים המוסמכים לעבוד עם אנשים בעלי קשיי ניידות תוך כיבוד ערכים חברתיים ושמירה על הסביבה והטבע.

מסלול הטיול:

יום 1: תל-אביב – סן חוזה / חצי יום סיור

תמונה תעלה בקרוב…

הגעה הסעה פרטית משדה התעופה הבינלאומי למלון בסן חוזה . לינה בסן חוזה.

 

יום 2: סיור יום שלם באירזו קרתגו וסן חוסה

תמונה תעלה בקרוב…

הר הגעש אירזו קרתגו וסן חוסה ארוחת בוקר במלון.

סיור פרטי הר הגעש אירסו וסיור בעיר או סיור אופציונלי בסן חוזה.

הטיול מתחיל בטיפוס לפסגת הר הגעש אירסו המרשימה עם נוף אל הלוע הענקי. ביום בהיר ניתן לראות גם את האוקיינוס האטלנטי וגם את האוקיינוס השקט! הר הגעש אירסו ממוקם ברכס ההרים המרכזי, רק כמה קילומטרים מקרתגו, וזו נסיעה קצרה ונעימה מהעיר הבירה סן חוזה .

לאחר הסיור בהר הגעש, נרד לעיר ההיסטורית קרתגו. נעצור בזיליקת הבתולה של המלאכים – אתר עלייה לרגל מפורסם למאמינים רבים, שחלקם הולכים ימים ואפילו שבועות ברגל במסע אמונה אל האתר. הבזיליקה כוללת תקרות קמורות גדולות, חלונות ויטראז‘ מרהיבים ודוגמאות עשירות של פיסול ויצירות אמנות נוספות לינה בסן חוזה.

 

 

 

יום 3: הר הגעש פואס, העיר אלחואלה וחוות הקפה

תמונה תעלה בקרוב…

הר הגעש פואס, העיר אלחואלה וחוות הקפה דוקפה ארוחת בוקר במלון.

סיור להר הגעש פואס וסיור בחוות קפה דוקה, כולל כניסה וארוחת צהריים במהלך העלייה להר תבחינו בשינוי בטמפרטורה ובצמחים; בדרך נראה מטעי קפה, חוות של שיחים, פרחים ותותים, היוצרים תצוגה מרהיבה של צבעים. נמשיך לפארק הלאומי של הר הגעש פואס, שהוא הר געש פעיל בגובה 2708 מטרים 8885 רגל הלוע הראשי של הר הגעש הוא יותר מקילומטר בקוטר ועומקו 1050 רגל.

ההר התפרץ 40 פעמים מאז ,1828 כולל באפריל 2017, בזמן הביקור יהיה זמן ליהנות מהלוע המרשים עם פליטות גופרית.

נעבור דרך העיר אלחואלה, נעצור באנדרטה לחקלאות ובפארק המנגו המפורסם. לאחר מכן נגיע לחוות הקפה דוקה, שם נלמד על תהליך גידול וייצור הקפה. תהיה גם הזדמנות לטעום את הקפה המשובח. לינה בסן חוזה.

 

יום 4: פארק לאומי טורטוגרו

תמונה תעלה בקרוב…

פארק לאומי טורטוגרו – שייט בתעלות ובנהר סיור פרטי לטורטוגרו, כולל ארוחת בוקר, צהריים, כניסות ומדריכים.

נצא מסן חוזה בליווי מדריך טבע לנסיעה נעימה לפארק הלאומי טורטוגרו. לאחר נסיעה ציורית דרך הפארק הלאומי ,Carrillo Braulio נעצור לארוחת בוקר קוסטה ריקנית טיפוסית.

במהלך הנסיעה נחצה את הרי ,Carrillo Braulio עם נופים של יערות עננים ומפלים יפים. לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במטע בננות ונלמד על תהליך גידול וייצוא הפרי.

בהמשך נגיע למזח, שם נעלה על סירה לסיור מרתק בתוך יער הגשם של פארק טורטוגרו. הפארק משתרע על פני 29,000 דונם והוא אחד מאתרי קינון החשובים בעולם של צב הים הירוק.

היערות והמים של טורטוגרו הם ביתם של מינים נדירים רבים, כולל עצלנים, קופים, אגוזים, קואטי תחשי נהרות. בנוסף, ישנם שפע של עופות כמו טוקנים, אנפות, ותנינים, וגם פרפרים צבעוניים כמו מורפו כחול. לאחר הסיור תהנו מארוחת צהריים טעימה בסגנון בופה, ולאחר מכן נצא לסיור בכפר טורטוגרו, ללמוד על ההיסטוריה של הכפר ותושביו. בסיום, נחזור לסן חוזה עם עצירה בדרך למנוחה. לינה בסן חוזה.

 

יום 5: פארק Adventures Sky טיול ברכבל אווירי

תמונה תעלה בקרוב…

 נסיעה לאזור ארנל ולה פורטונה – פארק אתגרי סקאי – גשרים תלויים ורכבל ארוחת בוקר במלון.

יציאה עם הסעה פרטית באזור לה לאחר הסיור תהנו מארוחת צהריים טעימה בסגנון בופה, ולאחר מכן נצא לסיור בכפר טורטוגרו, ללמוד על ההיסטוריה של הכפר ותושביו. בסיום, נחזור לסן חוזה עם עצירה בדרך למנוחה.

לאחר מכן נמשיך לפארק Adventures Sky לטיול ברכבל אווירי – הזדמנות לראות את היער ממרחק ולהתפעל מנופים מרהיבים. מדריך דו-לשוני ילווה אתכם ויסביר על הצמחייה והחי הייחודיים של האזור. המסע מסתיים במרפסת תצפית על אגם ארנל והר הגעש  לינה בלה פורטונה

יום 6: ביקור בשמורת הטבע קאנו נגרו

תמונה תעלה בקרוב…

ספארי שייט בקאנו נגרו סיור פרטי: שייט בספארי בקאנו נגרו, כולל ארוחת צהריים.

שמורת הטבע קאנו נגרו הוכרזה בשנת 1991 כאחד מאתרי RAMSAR החשובים בעולם לשימור מערכות אקולוגיות ואקוויפרים.

בשנת ,2007 השמורה הוכרה על ידי אונסקו כאתר שמור בעל חשיבות עולמית. הביודיברסיטה של השמורה מושכת תשומת לב של תיירים ושומרי הטבע כבר יותר מ35- שנים.

ניתן לצפות במינים נדירים כגון הציפור Jabirú והדג המגאלופי האטלנטי הסיור מתחיל בעיירה הכפרית גאטוסו, שם נצא לשייט בנהר לעבר שמורת קאנו נגרו. במהלך השייט, מדריך מנוסה יראה לכם מינים שונים של בעלי חיים כגון עצלנים, שלושה סוגי קופים, קיימנים, לטאות, עטלפים, ציפורים, ומגוון של צמחייה טיפוסית לאזורי הביצות. זהו מקום נהדר לצילום, כך שמומלץ להביא מצלמות ומשקפות. לינה בלה פורטונה.

 

יום 7: ביקור בשבט אינדיאני וסיור בשמורת שבט מאלקו

תמונה תעלה בקרוב…

ביקור בשבט אינדיאני וסיור במקלט לעצלנים ארוחת בוקר במלון.

סיור פרטי לשמורת שבט מאלקו גאטוסו, כולל כניסה. סיור אחר הצהריים לשבילי סנקטוארי לצפייה בעצלנים, כולל כניסה. בסיור של 4 שעות נלמד על שבט מקומי והתרבות של אנשי מאלקו.

במהלך הסיור נבצע פעילויות שמראות חלק מן המסורות והמנהגים של השבט. לינה בלה פורטונה. מלון Mountain Magic, חדר סופריור זוגי עם 2 מיטות

 

יום 8: חוף האוקיינוס השקט וסיור בגשר התנינים

תמונה תעלה בקרוב…

נסיעה לחוף האוקיינוס השקט , גשר התנינים הגעה למנואל אנטוניו ארוחת בוקר במלון.

צ'ק-אאוט הסעה פרטית לאזור החוף הפסיפי למנואל אנטוניו. בדרך נעצור לראות את התנינים מגשר ולטעום כמה פירות מקומיים.

אחר הצהריים חופשי להנאה באזור והמראות השקיעה במרינה של קפוס. לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 9: סיור פרטי לפארק הלאומי מנואל אנטוניו

תמונה תעלה בקרוב…

פארק מנואל אנטוניו ארוחת בוקר במלון.

סיור פרטי לפארק הלאומי מנואל אנטוניו, כולל כניסה ומדריך. קצב ההרפתקה נקבע בהתאם ליכולות לתחומי העניין של הקבוצה.

נעצור לצפות במגוון בעלי החיים בשמורה, בסביבתם הטבעית והמדהימה. המדריך יציג בפניכם מינים שונים כמו עצלנים ומספר מיני קופים המטיילים בצמרות העצים, משחקים ביניהם ומחפשים חרקים ופירות טרופיים לאכול.

תוכלו גם לראות סוגים שונים של זוחלים על העצים או רצים ביער הגשם הטרופי.

במהלך הסיור, תוכלו להאזין לשירתם של הציפורים השונות המרחפות מעליכם.

בסיור טבע של שעתיים וחצי תראו מגוון רחב של צמחייה וחיות בר. המדריך מנוסה ויסייע לכם להבחין בבעלי החיים שלא הייתם מבחינים בהם לבדכם, יעמיד טלסקופ לצפייה קרובה ואף יצלם עבורכם דרך העדשה.

נלמד על ההיסטוריה של שבט קפוס ועל עברה של קוסטה ריקה באזור המרהיב של מנואל אנטוניו. לינה במנואל אנטוניו. מלון Bada San, חדר זוגי סטנדרטי וחדרים במלון

 

יום 10: שייט לאי דאמס כדי לצפות בקופים

תמונה תעלה בקרוב…

איסלאס דה מאס – מנגרובים , סיור בשייט ארוחת בוקר במלון.

שייט פרטי לאי דאמס כדי לצפות בקופים – הפעילות תלויה בגאות.

סיור בשייט בין מנגרובים באי דאמס – המנגרובים מארחים את המגוון הביולוגי המדהים ביותר של צמחים ובעלי חיים.

במהלך השייט בתעלות של האי דאמאס תוכלו לצפות בחיות בר מרהיבות וצמחייה ייחודית שמסוגלת לשרוד במי מלח. לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 11: סן חוזה וטיסה לפנמה סיטי

תמונה תעלה בקרוב…

נסיעה לשדה התעופה וטיסה לפנמה ארוחת בוקר במלון. צ'ק-אאוט והעברה לשדה התעופה הבינלאומי בסן חוזה, לטיסה בשעות הערב לפנמה פנמה סקירה כללית פנמה היא מדינה שמחברת בין מרכז אמריקה לדרום אמריקה, ומוכרת במיוחד בזכות תעלת פנמה המפורסמת. זו מדינה עם מגוון עצום של תרבויות, נופים טבעיים מדהימים, תחושת קצב עירונית מודרנית לצד שורשים היסטוריים עשירים.

עיר הבירה, פנמה סיטי, מציעה שילוב מיוחד בין ארכיטקטורה קולוניאלית במבנים עכשוויים מרשימים .

פנמה סיטי, עיר הבירה, היא אחת הערים התוססות ביותר באמריקה הלטינית. העיר מציעה שילוב מרתק בין ישן לחדש עם שכונות כמו קסקו אנטיגו )העיר העתיקה( לצד גורדי שחקים מודרניים, מרכזי עסקים, ומוזיאונים. פנמה סיטי היא גם שער לנופים טבעיים מדהימים כמו יערות גשם טרופיים ואתרי נופש יוקרתיים.

 

יום 12: אודייפור ביקור בסחייליון

תמונה תעלה בקרוב…

העברה משדה התעופה למלון לאחר הנחיתה, נסע למלון, עם נהגים ומדריכים שילוו אותנו לאורך כל הדרך. הצוות ידאג להעברה נוחה ויעילה .

 

 

יום 13: ביקור בתעלת פנמה ומוזיאון Biodiversity

תמונה תעלה בקרוב…

סיור בפנמה סיטי נתחיל את סיורנו בבקוסווי של אמדור (Amador Causeway).

הקוסווי הוא גשר מלאכותי שנבנה מחומרי האדמה שנחפרו לצורך בניית תעלת פנמה. הגשר מחבר בין פנמה סיטי לארבעה איים קטנים באוקיינוס השקט – נאוס, פלמנקו, פריקו וקברה.

הביקור בקוסווי מאפשר לכם להתרשם נוף מרהיב של קו הרקיע של פנמה סיטי ושל הכניסה הדרומית לתעלת פנמה , מה שמעניק תחושה ייחודית של חיבור בין העיר המודרנית וההיסטורית לבין המערכת ההנדסית המרשימה.

באיים עצמם יש מסעדות, בתי קפה, חנויות קטנות ואף נמל קטן, ממנו יוצאות סירות לפעילויות מים שונות.

בקוסווי תרגישו איך ההיסטוריה של העיר מתערבבת עם הטבע הטרופי שמקיף את האיים, והסיור במקום מספק הזדמנות להירגע מול נופי הים הפתוח תוך כדי הבנה של חשיבות תעלת פנמה בקנה מידה עולמי.

לאחר מכן נבקר במוזיאון המגוון הסביבתי (museum Biodiversity) שתוכנן על ידי הארכיטקט היהודי פרנק גרי. המוזיאון הוא אבן שואבת לחובבי טבע ומדע, ומציע תערוכות המציגות את העושר הביולוגי העצום של האזור.

המוזיאון ממוקם בנקודה מיוחדת בקוסווי אמדור, שם תזכו לנוף עוצר נשימה של פנמה סיטי ושל הכניסה לתעלת פנמה. נמשיך את היום בביקור ב**קסקו אנטיגו**, הלב ההיסטורי של פנמה סיטי, שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בשכונה הציורית הזו תמצאו מבנים קולוניאליים מרשימים, כנסיות עתיקות, כיכרות קטנות רחובות מרוצפים באבנים. הסיור בקסקו אנטיגו יחשוף בפניכם את התרבות וההיסטוריה העשירה של פנמה, עם שפע של מסעדות מקומיות, חנויות קטנות גלריות אמנות

 

יום 14: ביקור בפארק הלאומי גמבואה

תמונה תעלה בקרוב…

ביקור בפארק הלאומי גמבואה ביום השלישי בפנמה נצא לטיול ביער הגשם של גמבואה, פארק טבעי ומלון ייחודי הממוקם בלב יער טרופי.

תזכו לרכוב ברכבל המאפשר תצפית על הצמחייה ובעלי החיים המקומיים. נפגוש אינדיאנים של שבט האמברה, אחד מהשבטים האינדיאניים המקומיים.

תזכו לפגוש את אנשי השבט, ללמוד על המסורות העתיקות שלהם, ולראות את חייהם מקרוב. נשוט בסירה על אגם גאטון, שנמצא מאחורי תעלת פנמה. שייט באגם מספק נופים יוצאי דופן של יערות הגשם ושל בעלי החיים המקומיים.

לאחר מכן נעלה על פוניקולר רכבל שייקח אותנו לתצפית מרהיבה על אגם גאטון והיער שמסביב. מהתצפית תוכלו להתרשם מהאזור כולו, עם מראה על השמורה הטבעית שמקיפה את האגם.

יום תעלת פנמה והעברה לשדה התעופה ביום האחרון, נבקר באחד הפלאים ההנדסיים הגדולים בעולם – תעלת פנמה. נוכל לראות כיצד פועלות השערים הגדולים שמעבירים אוניות בין האוקיינוסים. לאחר הביקור, תהנו מארוחת צהריים מסכמת, ולאחר מכן תועברו ישירות לשדה התעופה. טיול זה מציע שילוב מרתק של טבע, היסטוריה ותרבות מקומית, ומאפשר חוויה עשירה שתיחרט בזיכרונכם . לאחר הביקור בתעלה, ניסע על **גשר האמריקות** ) Bridge שמחבר ,(of the Americas בין שני צידי התעלה ומאפשר חצייה יבשתית בין האוקיינוס השקט והאוקיינוס האטלנטי. פנמה היא המדינה שבה המרחק בין שני האוקיינוסים הוא הקצר ביותר, מה שמוסיף לערכה האסטרטגי וההיסטורי

 

נסיים בארוחת צהרים ונצא לדרכנו הביתה לישראל

 

 

 

 

 

ייתכנו שינויים על פי החלטת הצוות המקצועי 

  • התכנית הנ"ל יכולה להשתנות בעקבות סיבות של מזג אויר ו/או שינוי מועדי טיסות.
  • כל מטייל/ת חייב/ת להיערך עם ביטוח רפואי (לרבות נסיעות וכבודה אישית).
  • אשרת כניסה לקוסטה ריקה (ויזה).
  • קוסטה ריקה טרם נערכה באופן הנדרש לקבל את התיירים עם צרכים פיזיים הדורשים נגישות של כיסאות גלגלים ואמצעי עזר שונים למטרות נגישות.
  • אנו עושים את כל המאמצים ,ככל שביכולותינו ,לאפשר ולהעניק לרווחת התייר עם צרכים פיזיים מיוחדים , את המקסימום על מנת שיקבל את השירות במגבלות הקיימות בקוסטה ריקה.